WEBBKURSER

Ställning upp till 9 meter

Sammanfattning

  • ca 2-4 tim Kurstid
  • 1 900,00 kr Pris ex moms
  • 365 dagar Åtkomsttid
  • 24/7 Tillgänglighet

För en trygg och säker arbetsmiljö. Ger kunskap om lagar, regler och konstruktion och hur ansvaret är uppdelat mellan arbetstagare och arbetsgivare.

 

Kursen riktar sig till ställningsbyggare som bygger, bygger om eller nedmonterar ställningar på upp till nio meters höjd samt arbetsledare för sådana arbeten.

 

När du har blivit godkänd i alla kapitel i denna utbildning har du de kunskaper som krävs för att arbeta med ställningar upp till nio meter till arbetsplanet (fyra bomlag) och där utformningen framgår av en generell monteringsinstruktion.

 

Du får kunskaper och insikter i:

 

  • Principer för konstruktion
  • Funktionssätt
  • Underhåll och användning
  • Hur risker identifieras och olyckor förebyggs
  • Hur risker för fall kan undvikas
  • Attityder till risker
  • Lagar, förordningar och standarder som gäller för området

Tänk på att du kan behöva komplettera med fler utbildningar om det även är andra typer av ställningar du ska jobba på.

 

Så går det till:

 

  • Du får inloggningsuppgifter via email direkt efter att du köpt kursen.
  • Följ instruktionerna i mailet och genomför kursen.
  • Endast teoretisk kurs. Inget praktiskt moment krävs.
  • När du genomfört kursen får du ett certifikat/kursintyg efter godkänt resultat. Direkt när du genomfört godkänd kurs får du ett intyg per mail. Detta kan du skriva ut och använda direkt. Efter ca en vecka får du intyg i form av ett plastkort per post.

Denna fungerar bäst på dator eller läsplatta.

  • Kurserna fungerar på alla enheter, var du vill och när du vill.

FAQ - Vanliga frågor

Faktura (30 dagar). Swishbetalning är möjligt. E-faktura, e-post (pdf), postfaktura.

Swish

Ja, när du fyllt i all information i bokningsformuläret för den första deltagaren så klickar du på ”slutför köp och boka för fler elever”, då skickas den första bokningen in, nu kan du fylla i information för nästa deltagare (och byta kurs om du vill) och fakturainformationen är då förifylld. När du bokar för den sista personen klickar du på ”slutför köp”.

Ja självklart, maila oss så löser vi det.

Ja, fyll i fältet "kopia på kursintyg" så mailas en kopia på kursintyget. Du kan också få ett eget inlogg till vår HR-portal där du får en god översikt över dina anställdas intyg samlade.

För bokning av webbkurser gäller att när vi har skickat ut mail med ditt/ert kursinlogg så är ditt köp slutfört och levererat från oss och bindande betalning gäller. Vi erbjuder möjlighet efter köpet att få byta till en annan kursdeltagare kostnadsfritt.

Ja. Vi är anslutna till ID06 och kan lägga in era intyg. Nu erbjuder vi dessutom kostnadsfri ID06 registrering from 19/1-2024!
*Arbete på väg steg 1.1-1.3 får ej registreras i ID06.

Kund ansvarar för att sina lämnade uppgifter är korrekta och uppdaterade samt för laglig grund för överföring av sådana uppgifter. UK ansvarar i sin tur för laglig grund för behandling av uppgifter efter mottagande från kund.

Vi hanterar personuppgifter, namn och personnummer, i olika syften, tex används ditt personnr för inloggning till vår kursportal, utfärda intyg, påminnelsefunktioner för intygens giltighet, fakturering samt övrig kursadministration.. Behandlingen är nödvändig för att kunna fullgöra vår förpliktelse som leverantör av kurser. UK har ingen tidsgräns för lagringen av dina personuppgifter, utan de finns i våra system tills vidare. Som registrerad kund har du rätt att begära ett registerutdrag med information om vad som finns sparat. Detta för att du skall kunna kontrollera att uppgifter stämmer, ev rätta om något är felaktigt/ändrat samt att du har rätt att få uppgifter raderade om du så önskar.

Referenser

Ett urval av våra kunder

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...